Google+

oleh: beyoncelie Kolo mee

No picture

masa dianggarkan 20 minit..


Created on : 05-04-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi beyoncelie




Bahan-bahan ( 6 org )

  • 1 ikat daun bawang
  • bawang merah goreng(beli kat supermarket lagi senang)
  • 1 bungkus wantan mee(beli kat tesco pun ade)
  • aji no mto n minyak masak secukupnye...
  • kicap secukupnye..

Cara-cara

  1. kerat halus daun bawang
  2. reneh air hingga mendidih.
  3. rendam mee wantan td kat dalam air yg mendidih..jangan masukan semua..kan u orang beli kat pasar mee nie dia dah siap di bahagikan kepada gulungan so just masukan satu gulung dulu...
  4. bila mee td da rasa cam lembut skit angkat..b 4 tu..sediakan rencah dulu...
  5. untuk rencah...masukan 1/2 sudu aji..daun bawang..bawang merah goreng ...n..kicap..
  6. gaulkan mee td ngan rencah nye..tambah daging jika nak...

Tag









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (11)

07-04-2007, umi_e komen :

mee ni sama ke dengan mee kolok kat indon tu???


22-04-2007, rossahara komen :

nak beritahu kpd semua...kalau di dalam masakan kalau boleh elakkan mengguna ajinomoto. merbahaya utk kesihatan.


28-03-2009, ALIZIAH komen :

TAK KAN SESIMPLE ITU RESEPI NYA? MACAM TAK PERCAYA AJA.


28-03-2009, ALIZIAH komen :

SELAIN RESEPI INI TAK YANG LAIN KE?


11-06-2009, meem komen :

resepinya simple, mudah disediakan, cuma ajinya tu terlalu banyak kot, nanti rasa asli ramuan tu dah hilang dan tak elok untuk kesihatan, guna kat hujung sudu dah cukup..... selamat mencuba....


17-01-2010, bosskrj komen :

simple sngat la. .kurang jelas.tpi aji dia byk sgat 1/2 sudu.


05-10-2010, mawar suri komen :

mee kolok serawak tu ke?


07-01-2011, flames69 komen :

ni lah mee kolok sebanar nya di sarawak yg telah diEDITkan kepada versi HALAL.... mee ni jg dinamakan "mee kering, mee kempua, mee kolo, qan mian" tq for the recepe....


04-03-2011, puteri santubong komen :

nak tahu kolo mee sebenar tanpa guna aji nomoto dtg sarawak singgah sitarbuck kolok mee jln sultan tengah...sekali rasa pasti nak lagi


25-10-2011, mandyharison komen :

kolo mee ini ditambah udang dan sotong lagi sedap


04-01-2012, Mencari pengalaman Memasak komen :

Chef minyak yang digunakan jenis apa yang sesuai


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu