Google+

oleh: mieyz83 Chewy Kek Batik (tanpa telur)

Dscf0169

Senang je buat kek batik ni, x guna telur, ada rasa chewy2 sket,masa buat pun krg 15mnt...jom cuba


Created on : 17-04-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi mieyz83




Bahan-bahan ( 3-4 orang )

  • 1 bungkus biskut marie yg telah dipatah2
  • 8 sb mentega (suka pkai brand pelangi, apa2 brand pun ok je)
  • 1/2 tin susu pekat
  • 5 sudu besar milo
  • 3-4 sudu besar serbuk koko
  • sedikit nescafe (optional)
  • sedikit nestum (utk tabur atas kek)

Cara-cara

  1. Cairkan mentega dalam kuali.
  2. Masukkan susu pekat, milo, koko dan nescafe dan kacau rata hingga nampak agak sebati dan pekat sedikit.
  3. Masukkan biskut marie yang telah dipatahkan. Tutup api dan kacau rata.
  4. Masukkan ke dalam bekas yg telah disapu sedikit mentega. Mampatkan kek ini dgn menggunakan plastik dan ditekan dgn tangan. Taburkan sedikit nestum di atas kek. Bolehlah disejukkan dan sedia untuk dimakan. ;)








Laporan Masakan Bergambar (4)

22042011493
22-04-2011
sy baru buat tdi,,rasanya sgt2 SEDAP!!i like!psstt-p sy wat xcntk ler,=p
Laporan oleh: soad

wahhh...soa punye potongan nye cam cantik dah tu..well done~!! kalo sdp, nxttime buat lgi yeh..tq

Photo_4377
07-06-2011
Dah buat kek batik pakai resepi ni dan menjadi. Terima kasih kerana sudi berkongsi resepi.
Laporan oleh: ayu88pinkygurlz
Img-20111220-00025
20-12-2011
best sgt2..
Laporan oleh: wssary
Img-20111220-00025
20-12-2011
best sgt2..
Laporan oleh: wssary

Komen (14)

17-04-2011, ManMieza komen :

Salam mieyz83, maner bhn2 dan cara2 membuatnya....


17-04-2011, Noran Mirza komen :

Baru skejap td mkn kek ni. Mmg saya suka buat kek ni sbbnye sgt snang & klu buat mmg saya tk suka guna telur. Nk lg sedap, msukkn dlm peti ais & mkn time dia dh sejuk. best...


17-04-2011, mieyz83 komen :

tq ye.. alamak.. intenet slow la pulak..tdi dah tekan dah bahan2 tp x kuar la pulak..nape ek..hhuhu~ sape tau cmne nak edit smula? =) hehe..tq.. a ahh..sng sgt buat, mmg slalu x guna telur.. kalo kuar peti trus mkn lgi sedap kan, rasa chewy2 sket.. nk buat lg la mlm ni..


17-04-2011, mieyz83 komen :

ManMieza, sory ye atas kesulitan...;)


17-04-2011, mieyz83 komen :

ok manmieza n noran mirza... settle dah...slamat mencuba...nnt leh la ltk gmbr kt cni..=) TQ


18-04-2011, hareitta naz komen :

chewy tu ape ek..he3..btol ni tye..


18-04-2011, mama_mirza komen :

mencelah sket..sya suke campur cooking chocolate,lg yummy..


25-04-2011, layha komen :

nk cbe nih laks!


13-07-2011, khalisha komen :

mang best sngat kek ni, dhlah simple... mang dah standby brng2... lme dh x wat kek ni... cte lame...ada seorang spupu prnh ckp biskut orng malas nie... padahal orang siap blh wat jual lg biskut ni... smpai hati dia... arap2 isteri rajin wat kek lain... wallahualam... ;)


05-08-2011, zera shukor komen :

pening la..bnyak sgt resepi kek batik ni,,ade yg kai telo,,ade yg x,,mane yg sdp ea????????


11-10-2011, azzua komen :

Sangat berbal0i..user click URL anda,duit terus ke akaun anda..J0m daftar di sini.. http://www.kelabjutawan.org/index.php?ref=azzua Sy cuma ingin berk0ngsi kejayaan..terpulang kat u all..try dulu baru tahu kebenarannya..


10-01-2012, rozehan yusoff komen :

marjerin tu 8 sb kan...tp sb tu apa sebab saya kurang arif dgn singkatan ni...saya teringin nk cuba nampak senang sangat....


10-01-2012, rozehan yusoff komen :

marjerin tu 8 sb kan...tp sb tu apa sebab saya kurang arif dgn singkatan ni...saya teringin nk cuba nampak senang sangat....


10-01-2012, azie_sweet komen :

dah cuba like...like anak pun suka


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu