Google+

oleh: nailah hashim cucur jawa

Kueh_100

kueh tradisional turun-temurun dr tok bunga


Created on : 13-04-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi nailah hashim




Bahan-bahan ( dlm 10biji )

  • 2cawan tepung gandum. 1cawan tepung beras cap teratai. 1 cawan gula. sedikit garam. air gula merah mengikut citarasa. air secukupnya. minyak msk. kuali saiz kecil.
  • Klik di sini untuk isi bahan

Cara-cara

  1. Klik untuk isi cara-cara di sini









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (10)

13-04-2011, syalina komen :

penyaram kan.....fav ni...hehehhe...arwah nenek je yg pandai buat,,, mak pun slalu ckp susah nak buat kuih ni....


13-04-2011, umie_saat komen :

fav saya jugak...tapi dah lame tak makan,kat KL susah la nk cari...baik buat sendiri...


13-04-2011, kakbesah komen :

salam nailah hashim, nmpak cantik je tersusun kuih tu.. kalau nailah nk tau, ini satu kuih yg akk suka makan tp blom pernah cuba buat.. sbb ada sejarah silam buat kuih penderam/penyaaram x jadi, keras kejung. yg cucur jawa ni langsung blom prnah cuba..hehe..


13-04-2011, syalina komen :

tu lah kak besah,, mak ckp susah nak jd bila buat kuih ni...mcm ada pantang je..hehhehe


13-04-2011, NorOrchid komen :

salam...habiskan la tulis cara2nyer... kak besah dl saya pernah cuba bt jgk resepi dr sini jugak...say pun suka cucur jawa ni..


13-04-2011, yongnani komen :

dah lama x mkn kuih nie... tingat ms zmn sekolah dulu mak selalu watkan.. tp bila mnta buat skrg, dah x ingat resepi, huhuhu... x ssbr nak tggu resepi ni hbs...


13-04-2011, mamascorpio komen :

salah satu kuih kegemaran dipagi hari.. rasanya tak jemu..


13-04-2011, iliz komen :

my fav..yup,mmg ssh nk jd klu adunan xbetul..cair sgt pn xbleh,likat sgt pn xbleh..dolu2 tiap2 mggu bwk blik asrama..hnya m.long jer yg pndai buat ms tu..huhu..org lain buat xjd bunganya..terliur la plak..lbh2 lg tgh mngndung nie..he..


13-04-2011, noomen147 komen :

mcm mana nak klik tu kak nailah?


14-04-2011, mysara11 komen :

kuih nih mak usu suker buat dan saya suker mkn...hikhikhik...


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd