Google+

oleh: kakbesah cekodok pisang kembung kakbesah

Dsc01939

sedap & senang, tp, pisang kena betul2 ranum.


Created on : 18-02-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi kakbesah




Bahan-bahan ( 2 piring penuh )

  • 2 cawan pisang lenyek
  • 1 cawan gula pasir @ gula castor
  • 1 penutup sodabikarbonat (1 sudu makan)
  • 1 sudu kecik baking powder
  • 3 cawan tepung gandum
  • 1 sudu besar susu tepung
  • 1/2 sudu kecik garam

Cara-cara

  1. dlm mangkuk, campur pisang lenyek bersama gula & garam.gaul biar gula larut.
  2. ayak soda bicarbonate & baking powder dgn penapis teh ke dalam campuran pisang.gaul rata2.pastu masukkan susu & tepung.tambah sedikit lg tepung jika adunan masih lembik.
  3. Dsc01945
    panaskan minyak yg banyak, lalu jemput2kan adunan bulat2 kedalmnya. goreng dgn api sederhana supaya dlm nya masak.bila kulit luar nmpak garing bleh lah diangkat.

Tag

kuih








Laporan Masakan Bergambar (33)

Jemput2_pisang_001
02-03-2011
kak besah,ni la hasilnya,jd jemput pisang..hihihi.suke sangat dg jemput/cekodok pisang ni..nyam nyam.
Laporan oleh: rahel

rahel, awk mmang seorang yg rajin lh.. utk ckodok tu akk bg 7 bntang, sbb ada 7 bj... hehe..

Cekodok
11-04-2011
now i know mcm mana nak buat cekodok yg sedap sgt ni.. tq kakbesah.
Laporan oleh: yani

alamak malunya akk.. sifu masak sudi try cekodok akk ni.. tgok la kalau dh memang tngan berseni.. bulat canteek je.. tq yani

Dsc00449
06-05-2011
sedap sgt kak..rasa cam kek kat dlm..2 kali dah buat, cuma tak bulat comel cam akak punya..hehe..
Laporan oleh: naa_q

naa q, rupa kureng x pe asal sedap.. akk buat pun bkn nya comel semua.. yg dlm gmbar tu akk pilih yg lawa2 je buat posing..hikhik.. (buat 3 adunan,rakyat jelatanya ramai..)

Cekodokpsg
11-05-2011
dah byk kali buat cekodok pisang ikut resepi akak ni...baru ni dpt hantar laporan...tq kak...hilang rasa teringin saya nak makan cekodok kat kantin sekolah saya dulu...rasa cam gini le...makan panas2 memang best...tq..
Laporan oleh: quinnie

Alhamdulillah.. berguna gaklah respi akk ni yer quinnie.. kira mengembalikan nostalgia zmn persekolahan lah ni.. err.. ada cintan2 monyet x... puppy love.!..hihihi..

170520112513
18-05-2011
Blk keje trs wat cekodok nie. !st time wat dah sedap.. t.q kakbesah.
Laporan oleh: yuscomel

yuscomel, Alhamdulillah..mnjadi & sdp yer cekodok tu.. lpsni, x mmbazir lg lah kalau pisang kita terlebeh2 msk.. buat cekodok tambah sedap..hehe.. tq yus comel krna menerai..

Dsc05590
17-06-2011
Teruja tgk rmai yg buat..kebetulan ada lak pisang..ermm..mmg bestlh...psstt..kak besah teringat dulu2 hihi...thanks
Laporan oleh: k.zila66

seronoknyer akk tengok ramai hantar repot, walaupun kuih simple sangat ni..hihihi.. ye lah k.zila.. bila dah tua2 ni slalu terkenang kisah2 silam & zaman knk2.. terutama saat brsama mak & bapak kita.. thanks k.zila krana mereport

Sam_1059
08-07-2011
kak besah..oo kak besah..sy dh lama teringin nak wat cekodok besar ala gerai2 nih.asik wat cekodok standard je kan..dok la surf2 kat net,tetibe jumpe la foodblog ni,jurnal bdaria..resipi akk difeatured dlm blog tu!fuhh..glamernye akk..hek2.tp orng tu wat ejasmen sket.sy nak gune respi akk totally..so ni lah haselnye..idokle biutipul mcm akk punye.hehe.
Laporan oleh: purplerossa

rossa.. biasalah tu..kalo namanya masakan kekadang sama, kekadang skitje perbezaannya, n kekadang x sama langsung bhn2nyer.. kalo yg akk punya ni, sbom nil, akk main cmpak2 aje bhn2, ikut gerak hati, diikuti ngn gerak tangan, tp, bila nk dh pndai ltak respi kt MyR ni, akk kne lh sukat, utk pnduan adik2 smua..hihihi.. mekaseh rossa, sudi mncuba..sapa kta x cantik.. dh elok sgt tu.. yg tanduk tu biarla..ranggup aper.. akk suka..hehe..

Dsc07142
14-07-2011
salam kak besah...siaran ulangan lagi..kite suke...tq..tq..^_^
Laporan oleh: k.zila66

salam k.zila.. kalau citenye menarik, ulang banyak kali pon org tetap suka tengok..teehehe.. trimekaseh yer sbb suke cekodok ni...

Photo0440
14-07-2011
kak besah....selalu buat ikut sedap tgn je..kali ni buat ikut resepi akak...memang best! sukatan pun ngam utk sekeluarga .. tq kak besah sebab rajin menyukat utk adik2 myr ni
Laporan oleh: rohaya1710

sama2 rohaya.. ala..inilah yg dpt akk sumbangkn utk org lain.. nk sumbangkn wang ringgit mungkin x mampu..hehe..

003edited
20-07-2011
thank u kakbesah..jun letak kt blog ye..
Laporan oleh: junjs11

junjs11, thank u for trying.. silakan letak akk tumpang seronok..

Cekodok02
25-07-2011
Kak Besah, tercapai sudah hajat saya nak buat cekodok ni.. mudah dibuat, hasilnya gebu dan sedap! Terima kasih Kak Besah!!!
Laporan oleh: LynnSham

wah..nmpak gebu isiknya & garing luar cekodok LynnSham tu.. bdk2 di rmh ni slalu mkn yg luarnya dulu.. coz garing n rangup..hehe.. terimakasih Lynn krana mncuba...

Cekodok_pisang
31-07-2011
salam.....kak besah, tengkiuuu byk2 resepi nie...huhu da lama tcari2 cara senang membuatnya....try wat tuk minum petang td..alhamdulillah jd..t'ubat rasa ati nk mkn...hehehe
Laporan oleh: ar87

salam ar87, wah sepinggan penuh tu.. nmpak putih gebu dlm nya yer.. mkn ramai2 memang syok kan.. ar, kalo x habis dimkn, di mkn waktu sahur esok pun masih lembut lg tau..hehe.. tq ar, sudi mncuba..

Cekodok
09-08-2011
Salam Kak Besah. Cekodok pisang dari Copenhagen sudah mari. Terima kasih byk2 kak dah lama carik recipe ni..selalu buat ikut gerak tangan kadang tak menjadi. Recipe kak Besah mmg best..ranggup diluar lembut didlm..thanks for sharing this recipe.
Laporan oleh: Lynne

Salam Lynne.. moga2 dgn adanya cekodok pisang tu, dpt mengubat kerinduan pd kampung halaman yer.. agak2nya kalau dijamu kpd 'omputeh' di sana tu, diorang suka x yer.. hehe.. agak2 bila ditreranselet kan cekodok ni camne yek namanyer.. 'froggie fried banana cake' sesuai kot..hihihi.. tq Lynne, jgn nangis di pagi raya ya..(aduss, akk plk yg nk nangis ni coz ada ank yg x blk raya ni..)

11-08-06-223700
06-09-2011
buat ms puasa hr tu. family puji sbb ms puasa leh wat cekodok yg sedap xterlebih manis. padahal ikut resipi kak besah. ;-)
Laporan oleh: akma_4th

hmm, seronoknyer akma dpt pujian.. hehe.. memang patut pun.. sbb akma rajin menerai.. cuba kalau x.. xdpt la fmily merasa cekodok pisang kembung tu..hihihi.. mekaseh akma, sudi menerai..

Imga0219
01-10-2011
sedappp rupanya bila buat cokodak pisang camni, sy + karot ckit.. tpi x bleh buat slalu nnti bam2+mok2 lah pula.. trimakasihhh akak utk resipinya :)
Laporan oleh: DatinLulu

nah..giliran Z plak buat cekodok pisang kembung ni..hihihi..memang x bleh mkn bebanyak.. sketul cukup..yg lain biar hb & bdk2 mkn, diorang tembam x pe.. jgn kita..huhu.. trimakasih Z, sudi menerai..

Cekodok_kembung_pisang
06-10-2011
Dah cuba..sedapppppp
Laporan oleh: Nenie

tq 4 triying Nenie..gebussssss

11-09-22-063800
19-10-2011
k.besah, tayang lagi la... suka sgt guna resipi ni. sblm jumpa resipi ni, slalu kena kutuk xpandai wat. skrg, blh la nk berlagak... ;-p
Laporan oleh: akma_4th

hehehe..akma, mcmana la agknya rupa akma yg ngh 'berlagak' tu.. senyum manjang la agknya tu..hihihi..

P1040631
02-12-2011
slm kak,blik kg,mak bekal kn psg bnyk,wat smpi 2,3 kli.tp xltk ssu tpg...engak ada kak...
Laporan oleh: Mariani(KT)

slm ucu, hmm, dh jd menu voto minum petangs nmpknyer tuh.. jgn smpai jemu sdh la...hehe.. ala, x ltk susu pon xpe.. masih sedap gak.. kn,kn,kn!

2012-03-23_10
23-03-2012
yeay!!da pndai wt cekodok pisang yg sdap n gebu..tenkiu kak besah...:-D
Laporan oleh: hon€¥

syabas honey! ha..lps ni xde alasan lah nk ngelat bila cek hubby minta buatkn cekodok pisang kembung yer...hihihi.. tenQ honey krana rjin mncuba..

Dscn4681_1_
19-04-2012
akakkkk.....nape Ieta pnye cekodok tu mengerutu...siap kene ketawakan ngan hubby....nasib baik MIL backup kite...tpi dlm dia gelak tu laju lak cekodok tu masuk dlm mulut dia....mmg la cik hubby tu..org merajuk kang...ape2 pon cekodoknya mmg lembut...
Laporan oleh: ietabeepee

lo,lo,lo..kn dh mrajuk, mjur la akk jauh kalo x memang akk krjasame ngn MIL bela ieta. jgn pndang sbelah mate tangn2 yg menghayun sudip nih. hekeleh..gelak2 tp, ngap x hingat ek, kihkih.. ieta, cekodok mengerutu mungkin sbb kurang tepung @ pisang kurang halus. mungkin jer..hehe..

20120526_122823
27-05-2012
kak besah...lihat berjuta juta cekodok ku ini...hehehee...dpt pisang 2 sikat tapi dah masak sgt...terus teringat kat resepi kak besah ni...buat byk ni bwkpegi umah adik ipar..kenduri..alhamdulillah semua suka dan mintak resepi...glamer jap kak besah..;)
Laporan oleh: rohaya1710

trimakaseh...trimakaseh..trimakaseh..(sambil paling ke knan, dpan & kiri ala2 pnyanyi trknal - ceh! x hbis2 prasan..) wee..sronoknye akk glemer skjap.. (siap berangan jd diva..nyanyi lagu 'kau bagai cekodok pisang kembung ku'.. hihihi) tq rohaya utk lapurannye..

Dscn5499_1_
05-06-2012
ptng smlm hubby srh wat cekodok ni.....hahahaha ( ketawa jahat ni)...tu la sape srh gelak org pnye cekodok ari tu...kan, nak lg..hihihi.
Laporan oleh: ietabeepee

hahahahah! dh terkena ubat guna2 cekodok pisang kembung lah tu.. tu yg teringat2, rindu dendam slalu...hee.. tq ieta utk lpurannye..

Dsc01072
19-06-2012
mekasih kakbesah, siaran ulangan lgi hi2.. zila suka cepi ni, bila npk pisang teringt cepi kakbesah... :)
Laporan oleh: k.zila66

adeh! dh jd maskot brbagai jnis mknn la plak.. hritu merryanne kte, ingt kaswi-ingat kakbesah... zila plak nmpk pisang ingt kakbesah.. kne bg royalti ni..kihkih.. tq zila utk lpurannye..

Foto0892e001
19-06-2012
salam kak b.. sdapp.. ank2 mnakan pgil cucuq bom.. kak nk bg jd urat2 hitam tu cmne ek.. trma ksh kak sdap,gebu n mcm kek.
Laporan oleh: Norriyah

salam nor, wah..nmpk gebu cucoq bom tu! kalo nk dptkn corak rintik2 cuba nor guna pisang awak, abu @ emas. ada pisang yg x kuar kn corak, tp akk x ingat pisang apa, akk blasahje slalu..hee.. tq nor utk lpurannye..

Iphone_027
23-06-2012
salam kakbesah...sedap la cekodok pisang ni...akak guna pisang emas..lembut jer kejadian nye..slalu klau buat main agak2 jer..hehe..mekasih utk respi ni kakB.. :)
Laporan oleh: kh267tm

salam kaklong, nmpk gebu ckodok tu, urat2 pisang pon jelas.. best kn mkn ptg2 smbil pekena kopi pekat.. hee.. tq kaklong utk lpurannye..

Photo0913
09-08-2012
Salam kak,smlm nk buat utk bbuka tp x jd.buat utk sahur nie.rasa mmg sedap,tp rupa tu plak lom dpt nk kawin lg la jwbnye.kne byk blatih nie..makaseh kak
Laporan oleh: Truya

Salam Truya, mkn cekodok sahur td ye, Alhamdulillah.. memang rajin & usha tanda kejayaan gitu, ala..ok ape rupa ckodok tu, x seburuks mana pon..hehe.. yg pnting sdp. baru MIL sayang.. (abih, akk yg x knal pon dh makin syang kt Truya nih..heee..) tq utk lpurannye!

Dsc02172
22-09-2012
salam kb,masa wat minum ptg,dh selalu wat suka dgn cepi..mula2 malas nk msuk asik org yg sama tapi kenangkn penat amik gmbr, msuk kn jgk w'pon malu2 kucing he2.. maceh2.. :)
Laporan oleh: k.zila66

salam zila, alololo..comel nye rupe dia yg malu2 kucing tu..hikhik. meh sni cekodok tu, dh penat2 buat asigment xkn xnk anto kot..heee.. tq zila utk lpurannye..

Dsc02626
05-11-2012
salam k.besah...nih antor lgi lapuran,kan..kan..penat2 buat asigment xnk antor lak he2...bukan apa malu ,tapi kan(brapa byk tapi daa...ha!) hihi..kite suke dgr celoteh k.besah,tehibur..winduuu..kt kt kwn2 yg lain gak..bukak2 myr senyap jer xada org ,tutup blk..mana u all nih, miss u...allamak!! msuk simpang lain lak..cekodok nih dh jdi peberet kite skluga..asik npk pisang ingt cekodok k.besah,pasti teingin nk wat...apa2pon meksih byk2 ya share..muahahh!! :)
Laporan oleh: k.zila66

salam zila, wah! beso2 nmpknye cekodok tu! tu msti kes nak cpat siap, pstu nk cpat ngap..pstu nk cpat anto lapuran terkini lg sensasi..hihi.. akk x sihat lps2 raya haritu, mkn pon xde slera, ion chef mc, habis sme wrga rmh merana..xdpt mkn sdp2..huhu.. k zila,tq 4 d repot ye...

20130125_100814
25-01-2013
inilah hasilnya... cekodok kembong yg gemok... hehehe... sedap... tq kak...
Laporan oleh: miss mistress

u ar welkam miss mistress, yg gemuk tu lah yg menawan.. lbeh gebuss..hehe.. tq 4 d repot yeh!

Cekodok_pisang
19-03-2013
Salam kak besah.. thank youuuu!!! resepi ni hasil dia betul2 mcm jemput2 pisang kantin sekolah yg tun sukaaa sgt makan... pasni kompom stick to this recipe only! :D
Laporan oleh: tun_telani

salam tun telani, u're welcome!!! sronok sgt sbb tun sudi guna rspini... tq utk lpurnnye ye. psstt tun, skrang akk dh x bleh antr komen dlm blog tun la...(sedey...)

2013-06-11_08
11-06-2013
Sedap sangat!
Laporan oleh: dzahairi@yahoo.com

Alhamdulillah.. trimakaseh kerana menerai dan juga lapurannyer!

Dsc04770
02-09-2013
Assalam KB...slmt hari raya....malu2 dtg nk antar lpurannyer! mekasih ya kb mmuahahh!! :)
Laporan oleh: k.zila66

Assalam zila, olo,lo lo...malu2 plak dia... mehsini2 cekodok tuh.. cayang dia mmuahahah!!..(smbil cubit pipi gebu zila..hehe)

2013-09-11_14
11-09-2013
sbb k. zila dh malu2, meh moon anto report plak cover k. zila ye. heheehe. wpn cekodok moon x secomel k.zila n k.besah pny, tp rasa nye ckup menawan anak tekak. sdp gile la k.b! tp ada sikit2 hangus xpandai bajet dh msk ke belum. hihi. tq rcp best ala2 evergreen k. besah ni ok. nnt ada pisang msk lg, moon try wat lg. kali ni xde hangit2. insyaallah. tq k.b! mwahmwah
Laporan oleh: moonbug

ha..ni baru real siHitam manis, dtg menggoda, siang & mlm pasti kurinduu..hehe. mcm moon yg slalu dirindu msakan air tangannyer tu..hehe. tq 4 d repot moon, nextaim slokn api skit yer.. kb tringin nk tengok versi sawo matang plak..heee.mmmwahhhahah.(eh! terober plk..)


Komen (68)

18-02-2011, malayloi komen :

ermm... sukatan air?


18-02-2011, awangkeramat76 komen :

mesti best niii....


19-02-2011, kakbesah komen :

malayloi, respini tak guna air coz pisang lenyek & gula yg larut tu dh cukup tuk melembabkan adunan. memang best cekodok ni cek awang...diluar ranggup di dlm nya seakan kek...hehe..


19-02-2011, syimma komen :

~ kalu d tmbah kn dgn kelapa parut lg sdap kn ??


19-02-2011, haren komen :

Nak tanya kita boleh guna apa saja jenis pisang tak


19-02-2011, kakbesah komen :

ya memang sedap syimma, tu yg mcm dijual di warung dgn dicucuk lidi buluh. yg ni plak, ia kembang & ringan. haren, boleh guna apa saja pisang, asalkan betul2 masak.


19-02-2011, zaieyda komen :

kakbesah... cucur nie makan minyak x??... kebanyakan cucr cekodok makan minyak banyak.... abah saya x suka mknan beminyak....


19-02-2011, kakbesah komen :

zaieyda, insyaallah x serap minyk sangat, cam makanan bergoreng lain gak...


21-02-2011, zsrina komen :

balik kg masa cny hr tu ada plak deroyan pe lg cekodok deroyan le....cekodok ni sebenonye kalo nak sedap jgn tambah ayo....baru terasa pisang/deroyan nya kan kak...


25-02-2011, minami133 komen :

suke sgt resipi cekodok kak besah nih... dah lame mencari dan mencuba resepi cekodok pisang... akhir nye resipi kak besah menjadi pujaanku!!!


25-02-2011, kakbesah komen :

zsrina.! memang btol tu..ui, best nye cekodok deroyan..wangi..je bila tengah digoreng.. pastu mkn plk cicah ngn kuah deroyan.. mabeles.. tmbah lg..minum ais durian..pehh...memang sndawa deroyan la jwp ye'.. ish, x bleh jd ni.. mlm ni jgk nk srh anak gi cari..haritu wat survey,1kg RM10..huish, mhalnye'... ate'..udah deme' suke'..terpakse' le' beli..huhu..teroyak pun x gune'..hihi..


26-02-2011, kakbesah komen :

minami, awk suka ye..akk pn suka..bila mkn teringat masa duk kt hostel ada sorang pakcik tu petang2 jual nasi lemak, karipap & cekodok pisang.bdk2 panggil kuih bom coz sebesar penumbuk.akk akn mkn kulitnya dulu sampai habis baru mkn dlmnya,tu pn kdang2 x habis..sbb bsr sangat..hehe


04-03-2011, quinnie komen :

salam kak besah....saya memang suka cekodok versi cam gini...selalu buat ikut gerak hati je...hehheheh...lepas nih leh cuba ikut sukatan akak nih....hehehhe


05-03-2011, kakbesah komen :

salam quinnie... kalau awak buat ikut respini 9t, xpyh la ikut gerak hati lg... tp, jntung tetap kne gerak tau..kalu x... bahaya tu..kihkih..


07-03-2011, quinnie komen :

akak saya nak tanya...ada tips ke nak kasi bentuk dia bulat cantik2 cam akak buat ni? kalau pakai tangan akak basahkan tangan ke? saya tak dek susu tepung....tibai je susu pekat...heheh tapi kurangkan gula..kang terlebih manis lak...tapi memang puas hati le...suka sgt...alhamdulillah...tq ye kak...sayang akak...:)


07-03-2011, kakbesah komen :

quinnie, akk basahkn tangn, pastu kepal adunan & kuarkan melalui lubang antara ibujari & jaritelunjuk.ibujari menghala kebawah.ala mcm org membentuk fishball tu.. tp,yg ni kne renggangk skit coz adunan kn lembut brbanding fishball. alhmdulillah la awk buat mnjadi... suka akk.. i lap u 2...


07-03-2011, quinnie komen :

oh buat cam gitu ye....thanks kak..


12-05-2011, suriminyak komen :

salam k besah, saya dah wat dah cengkodok ni.....mmg sodap!hingga menjilat jari n pinggan u.....cuma termanis skit jer. tp hsbd suka sgt.itu yg wat saya bangga tu. hehehe.tq kak...utk resipi tu.


12-05-2011, kakbesah komen :

salam suriminyak, Alhamdulillah la awk buat mnjadi.. & paling pnting hb suka.. tengok tu.. idung tu sampai skrang dok kembang lg..hihihi.. suri, kalau x suka manis, nextime bila buat bleh la kurangkn skit gula tu ya.. tp risikonya.. x dpt la kulit luar yg ranggup cam ni.. tp rasanya still sama..


16-05-2011, abeza624 komen :

selamat hari cikgu kak besah.....w/pun kita x pernak kenal tapi k.besah jujur dlm memberi ilmuuuu.......resepi ni pertama dr resepi k.besah yg saya dah wat byk kali dahhhhh....memang bessssst sgt....tqqqqqq.....


16-05-2011, kakbesah komen :

trimakasih abeza624, kira akk ni cikgu x bertauliah lah yer.. Alhamdulillah.. akk sgt bersyukur kerana respi2 yg akk biasa amalkan sehari2 dpt mmberi manfaat kpd org lain. akk pun banyak belajar dri kawan2 lain dlm MyR ni.. esok2 abeza akn ajar kpd org lain yg pangkat adik2 pula kan..hehe..


30-06-2011, wanmaziah komen :

asslm k.besah...dah lm sy cari resepi cekodok mcm ni,kat dlm mcm kek..tp guna pisang ape2 pun blh jadi mcm tu ke?


01-07-2011, kakbesah komen :

w'salam wanmaziah, bleh guna pisang apa pun, cuma ada jenis2 pisang yg x keluarkan corak jalur2 hitam dlm cekodok tu. tp still jadi.lg 1, ada juga jnis pisang yg banyak air.. so may be kena tambah skit lagi tepung lah yer..


02-07-2011, wanmaziah komen :

k.besah,sy nk buat pisang yang ade corak jalur2 hitam tu...pisang ape yg sesuai yea? klau buat ngan pisang berangan pun juga blh ke?


08-07-2011, kakbesah komen :

wanmaziah, rasanya ngn pisang berangan pun pun sesuai & akn kuarkan corak jalur, insyaallah.(maaf yer kalo akk silap).. lain2 pisang ialah pisang awak & pisang abu/nipah.


11-07-2011, wanmaziah komen :

sy dah buat td ....terima kasih k.besah memang jd...best sgt...tqvm


12-07-2011, kakbesah komen :

wanmaziah, tahniah dan terimakasih sudi mncuba yer..


22-07-2011, izzann komen :

dah bua td pg..mula2 confius jga tkde air..tp tak reti la,adunan tu, mksudnya adunan mesti boleh d uli ngan tangan hingga tak lekat baru goreng..saya buat mmg lembik, so goreng kena guna sudu..tp sedap juga la..tq for rcp.


22-07-2011, kakbesah komen :

izzann, adunan tu memang lembut bkn mcm doh donut @ roti canai yer.. kalau x biasa jemput guna tangan (actually jari), memang kena guna sudu. pekatnya adunan tu +- mcm adunan muffin..hehe..


22-07-2011, izzann komen :

ok tq kak besah.


25-07-2011, idah77 komen :

Assalam kak.. susu tepung tu yg mcm maner..atau tibai susu anak jew..


25-07-2011, kakbesah komen :

w'salam idah77, susu tepung tu apa2 susu yg kita buat minum di rmh, anlene ke, nespray ke.. dll. susu ank pun bleh la.. blasah jer..hehe


25-07-2011, meira komen :

salam...semua yg mencube kate sedap....nak cube juga lah....untuk wat sarapan esok...hihihi ....tq


25-07-2011, jamila komen :

terliurnye memalam ni..huhu


27-07-2011, donnalita komen :

morning kak besah...saya buat tuk sarapan pagi ni...pisang tak ranum pun saya lenyek gak sbb tak sabo dah nak makan cekodok ni hihihi....tak de susu tepung, tapi tetap sedap....gebu je... tq kak besah


27-07-2011, kakbesah komen :

salam meira & jamila.. sila lah cuba yer.. >>>donnalita, hehe.. dh x sabo yer.. xpe lah janji jadik n sedap.. actually, tujuan bubuh susu tepung tu utk menambah rasa lemak berkrim jer pd cekodok tu.. yg org2 jual tu, x bubuh pun..hehe.. tq donna coz sudi mncuba..


19-10-2011, sha0603 komen :

salam kak besah...skrng ni klu ada pisang lebih je (kekadang mmg saje tinggalkn sikit hihihi) mesti buat cekedok resepi kak besah ni...klu buat cekodok biasa tak laku. tp klu yg ni laju je depa makan.... mekasih kak besah...best...


19-10-2011, Mr nice guy komen :

1 cawan gula????????,,,resepi membazir,,jgn marah


20-10-2011, minanas komen :

kak besah..tiada kata secantik bahasa, kan..thanks for the recipe..klau ade blog blh btau saya tak?.tq again.


20-10-2011, Mr nice guy komen :

yaaa,,,sedangkan bah kapal xhanyut,,inikan pula kemarau panjang,,,,huh,,tq again


21-10-2011, minanas komen :

pandai pun memahami apa yang tersurat dan tersirat.....buat kak besah,saya nantikan berita terkini..he..he..tq again.


21-10-2011, lizansyam komen :

Slam kak besah..., sy dah cuba buat utk sarapan pagi td... (hubby dah mkn habiskan)... :D x sempat sy nak merasa... esok pagi sy buat lagi... ada lg bln pisang kat rumah... t.kasih di atas resepi k.besah... :D


22-10-2011, isz_4@yahoo.com komen :

Mcmne nk hntr laporan maaqkan yer?


23-10-2011, kakbesah komen :

salam sha0603, hm, Alhamdulillah la smua suka, x la mmbazir kan.. lgipun cekodok ni bebudak @ org tua xde gigi pon bleh mkn, akn lembut bila dikemam..hehe..


23-10-2011, kakbesah komen :

minanas, prkembangan trkini akk, Alhamdulillah, ok jer, dh lama x brMyr coz laptop yg uzur dh pergi buat selamanya brsama gambar2 respi terbaru & gambar2 mncuba respi teman2 lain. agak sedih jg lah coz ia umpama cinta prtama, banyak nostalgia trsimpan disitu, dari sjk mula mengenal dunia IT, menaip dgn 1 jari, hingga la dh pandai guna 2 jari ni.. skrg ni kena guna com. biasa, so kena tunggu ada mse lapang baru dpt main. dh x bleh menyambil buai baby @ berbaring2 lg..huhu..


23-10-2011, kakbesah komen :

salam lizansyam, la..kesiannyer sampai x dpt mkn msakan sndiri yer..hihihi.. tp, puas hati bila hb suka msakan yg liza buat kan..Alhamdulillah.. utk lisa,esok2 bleh buat lg..yg pnting perut hb kasi nyamann dulu..hehe..


23-10-2011, kakbesah komen :

isz_4@yahoo, cuba klick pada 'tulis lapuran' dibawah 'date', disebelah gambar resepi tu. pastu, folow arahan step by step. insyaallah snang jer..


23-10-2011, minanas komen :

kak besah..jangan lupa yer..klau ade blog..btau....saya.x beritau orang yang tu... tak pe tau...he..he.baby sapa kak?.see u again.


23-10-2011, isz_4@yahoo.com komen :

Tq....resepi k.besah mmg best ler.....senang dan simple,sedap pulak2....


23-10-2011, kakbesah komen :

minanas, akk x de blog la, ank ada sruh buka tp, akk x mungkin ada masa utk itu. apetah lg sbagai baby sitter utk 11 org.. tu yg main lappy sambil buai membuai tu.. yg bertenggek atas riba lg.. sme nk ikut mnekan huruf.. nk ber MyR ni pn mncabar rsenya..hihihi.. >>>isz_4@yahoo,terimakaseh..silakan mncuba yer...


29-10-2011, comelmama komen :

tima kasih kak besah..1st time try td, anak2 kata sedap mama..nak mama buat lg..tp tadi tak de susu tepung but still sedap..tq..tq..


13-11-2011, hasmizana komen :

dah cuba n mmg best...gebu jer...first time buat cekodok pisang mjd bulat n cantik...yg pnting sedap....


15-01-2012, kakbesah komen :

comelmama, maaf x prasankomen awak. Alhamdulillah ia disukai ank2. susu tu juz nk bg lemak jer.. xde pun xpe. trimakasih sudi mencuba yer...


15-01-2012, kakbesah komen :

hasmizana, terimakasih sudi mencuba.. jika dpt hasil yg bulat2 maknanya awak memang ada bakat memasak..berseni gitu.. akk yg otai ni pun mcm2 bentuk ada..hihihi.


18-02-2012, k.zila66 komen :

siaran ulangan lagi kak besah...zila buat lagi..mmg dh jatuh cintan ngan resepi nih bestt!!..tau tapii...tak dpt amik gmbr sbb suami bwa g kje..dh lama dah...yg zila antar smua gmbr lama yg lum dpt msuk sbb tenet slow jer!...ok kakbesah tq sgt2 muahah!!


29-02-2012, kakbesah komen :

k.zila66, alehkan drama tv asyek diulang2 inikan plak cekodok pisang yg memang mnjadi nadi santapan kita sejak dri kecik.. hehe.. x hntar gmbar slalu pn x pe, kan dh penah hntar haritu..hehe.. mmuahhah jg utk k.zila....


02-03-2012, DEQYAN komen :

SEDAP NYER


23-03-2012, hon€¥ komen :

Wt srpan pg td...en hubby,ank2 gn mama dorg skali mmg smua antu pisang..sy hentam gn susu ank..haha...sdap gle la kak..sy bg 5 bntang..tqvm..resepi kak besah mmg best2 la...:-D


23-03-2012, kakbesah komen :

DEQYAN, cubalah try test yer.. hehe,,


23-03-2012, kakbesah komen :

honey, yeayy!! dpt 5 bintang..tq,tq,tq.. ni yg buat smangat nk letak respi lg..hihihi.. hm,guna susu ank yer? bleh jer.. kalo dendiam..x sape yg tahu kn..hehe.. janji sedap n berkhasiat..


25-03-2012, hon€¥ komen :

Yelah..resepi akak mmg best2,menepati selera kluarga..klau resepi mak2 kan sume main agk2 je,ssh btol rs.tp ble ade resepi kak besah sume jd snang..:-D Btol la kak..klau ank 2 nmpk mama ni amek susu dia byk pulak la soalan dia..kena amek snyap2..hihi...tenkiu again..u r d best!!:-D


14-05-2012, alleya_84 komen :

salam kak besah, sy teringin mencuba resepi akak ni.tetapi sy nk cekodok tu cantik berurat coklat di dlm nye, tetapi sy tidak tahu pisang ape yg sesuai digunakn utk menghasilkan struktur sebegitu.sapa2 yg tahu..? tlg sy yek..hehe


14-05-2012, kakbesah komen :

salam alleya, kalo nk ckodok yg brcorak urat2, gunalah pisang awak, abu, raja atau berangan. hanye jenis2 tu je yg akk prnah buat.. cubelah try...


29-07-2012, Zietie komen :

Saya dah try tadi, mmg sedap, selalunya saya pakai telur, resepi ni sungguh mudah!! Hubby pun ckp sedap!! Takde tepung susu, saya guna fresh milk, mmg best!! Thank you for the resepi!!


01-08-2012, kakbesah komen :

Zietie, Alhamdulillah, dh try ye. memang senang kn.. nex taim kalo ada pisang yg dh lembik2 tu x lah terbuang kn.. bleh dibuat cekodok..hee. tq Zie krana menerai..


13-09-2013, moonbug komen :

hehehe k.b, itam2 si buah manggis, wpun itam cekodokku manis! gitew.. kikiki. mula2 ngap ada rasa mcm arang; ragu2 nk mkn ke x. skali smpai isi dlm die, wah mcm kek pisang gebu. berketoi2 msuk tekak. ni la penangan cekodok kembung k.b ni tau. tp sbnrnye mkn kt dapo sorok2 sorg2, xmau hubby nmpk. tggu wat lg skali yg x hangit br hidang kt die. sbb die peminat ckodok. hehe


08-01-2014, ibuandak komen :

Buat lagi cokodok kembong yang mudah dan sedap... apatah lagi masa makan hujan tengah lebat....terima kasih resipi yang mudah ni...


08-01-2014, kakbesah komen :

ibuandak, terimakaseh kembali... hm, hujan2 kalo dpt mkn ubi rebus ngn sambal tumis pon best kn..hehe


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu