Google+

oleh: sayang79 Laksa goreng

Laksagoreng

resipi sendiri


Created on : 06-03-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi sayang79




Bahan-bahan ( unt 1 family )

  • 1 kg mee laksa
  • 2 sudu makan udang kering
  • 10 batang lada kering
  • 2 ulas bawang besar
  • 4 ulas bawang putih
  • 300gm udang
  • 200gm daging kisar
  • beberapa batang sayur sawi
  • minyak unt mengoreng
  • 2-3 sudu makan sos tiram
  • garam dan serbuk perasa

Cara-cara

  1. kisar bawang besar,bawang putih,lada kering dan udang kering
  2. tumis bahan2 kisar tadi hingga garing
  3. masuk kan sos tiram dan garam
  4. kemudian masuk kan udang dan daging kisar
  5. setelah itu masuk kan mee laksa dan sayur sawi setelah itu boleh lah dihidang kan..

Tag

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (6)

07-03-2007, umi_e komen :

kreatif eehh sayang:p apa2 yang ada boleh modify kan sayang :D


07-03-2007, sayang79 komen :

ah ah lah umi...dah jemu makan mee kuning aja cuba lah mee laksa pulak... admin knp sayang letak gambar tapi tk ada keluar pun gambar dia???apa silapnya,....???


08-03-2007, admin komen :

sayang79.. gambar yg u maksudkan tu sama dgn gambar yg u letak di "Cara-cara" ke?... Kalau utk letak gambar resipi.. upload gambar tu kat bahagian atas sekali... tempat upload gambar di bahagian cara-cara tu hanya utk gambar cara nak buat..


27-04-2007, suriHati komen :

pernah makan gak dulu tapi, letak skit hirisan daun kesum ngan bunga kantan mmg sedap pastu masa nak makan, perah air limau kat atas..


28-05-2007, cutevirus8 komen :

cute pun penah try laksa goreng ni.. membe cute yang masak. tapi lain sket dr sayang79 punye... membe cute letak daun kucai... suriHati: cam sedap je kalo letak daun kesum n bunga kantan tu... nak try la...


30-11-2011, aisyahsid82 komen :

bolehla perabih stok mee laksa kat rumah :)


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd