Google+

oleh: pulut sekaya ikan sayur serai

Menu_012

lauk ekspres utk anak.5 minit saja. mak ajar masa kecik


Created on : 16-12-2010

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi pulut sekaya




Bahan-bahan ( 1 mangkuk 2 orang makan )

  • 2 ekor ikan kembung (paling sedap ikan kekek)
  • 1 batang serai
  • 1 ulas bawang merah kecil
  • 1 cm kunyit hidup
  • 1 keping asam gelugur
  • 1- 2 cawan air (ikut suka)
  • garam secukup rasa
  • Klik di sini untuk isi bahan

Cara-cara

  1. ketuk serai,bawang dan kunyit sekali saja
  2. didihkan air bersama bahan yg diketuk dan asam keping
  3. dah mendidih masukkan ikan dan garam.biar sampai ikan masak
  4. dah boleh makan dengan nasi
  5. Klik untuk isi cara-cara di sini









Laporan Masakan Bergambar (2)

Dsc01307
20-12-2010
dalam seminggu,sekali akan masak lauk ni,coz budak2 yg akak jaga suka sgt.bila disuap,laju je menelan.kita yg dewasa pn suka gk...tp mesti ada sambal belacan @ sambal tempoyak ngn ulaman..
Laporan oleh: kakbesah

betul3 senang keje kan..

P1040139
28-06-2011
guna ikan kcg,2 org ank btok.jd sya msk rebus2 jer..tqtq ye.
Laporan oleh: Mariani(KT)

Komen (4)

21-12-2010, weed1 komen :

dah buat...sedap gak!!..ala ala singgang..tq pulut..; ))


08-01-2011, Virus komen :

aq panggil gulai masam.mak aq suka msk resipi ni.dulu arwah atok aq suka lauk ni hr2 nk mkn lauk ni...


30-06-2011, akebono205 komen :

wah.. nostalgia ni... lauk fevret adik beradik mase kecik... petang ni nak msk utk anak2 pulak....Tq utk resepi....


08-07-2014, Teratai Desa komen :

ank sy pun suka kalau masak ni.


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu