Google+

oleh: anuarsaliza kastard kuah

Picture_157s

masa buat 20 minit sahaja, resepi daripada kawan dari sabah


Created on : 09-12-2010

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi anuarsaliza




Bahan-bahan ( 10 - 15 orang makan )

  • KASTARD ----------- 1 cwn tepung kastard 1 cwn susu cair 4 cwn air 1 biji putih telur 8 tbsp gula daun pandan jagung jika suka KUAH ------- 1/2 tin susu cair 3 cwn air 1 biji kuning telur 1 tbsp tepung kastard yang telah dibancuh air daun pandan

Cara-cara

  1. KASTARD ----------- 1. campur semua bahan, baru letak atas dapur 2. masak sehingga pekat dan tuang dalam loyang 3. sejukkan dan potong KUAH ------ 1. campurkan semua bahan dan masak hingga mendidih 2. sejukkan kuah 3. campurkan dengan satu tin koktail MASUKKAN KASTARD DAN KUAH DALAM MANGKUK, SEDIA UNTUK DIHIDANG

Related Recipes










Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (6)

10-12-2010, mas75 komen :

salam anuarsaliza..krg faham la resepi ni.bhn2 tu jagung dlm tin ka..koktail tu sekali dgn air jus dia tak?


10-12-2010, anuarsaliza komen :

untuk buat kastard kita campurkan semua bahan dalam periuk baru letak atas dapur. Kacau sampai likat dan pekat baru tuang dalam loyang. jagung nak guna dalam tin pun boleh. campur dan kacau skali dalam periuk.untuk permulaan tak yah guna jagung lagi la...rasa dulu then baru modify... untuk kuahnya, koktail yang beli dalam tin di supermarket tu campurkan skali dengan kuah kastard yang dibuat. then sejukkan dalam peti ais. gambar yang saya upload tu saya campurkan kuah kastard + kastard + koktail dalam tin. kalu suka masukkan nata de coco skali yang dibeli di kedai. pasti anak-anak suka. cubalah. jangan lupa hantar report tau.


12-12-2010, norainir komen :

blh cuba ni,sblm ni x penah buat kastard.selalunya campur buah dlm tin dgn kuah je..


14-12-2010, anuarsaliza komen :

cubalah....sedap!!! jgn lupa tag gambar selepas buat:)


15-12-2010, cintamutiara komen :

untuk kuah,mmg xpyh bbh gula ke??


29-12-2010, anuarsaliza komen :

tak payah bubuh gula sebab buah dalam tin kan dah manis....


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu