Google+

oleh: Adekmanja Sotong Masak Sos

Sotong_masak_sos

Resipi ni diperolehi dari anak sedara sy ... dlm byk2 menu sotong, sy suka menu ni coz sedap dan mudah ... tak caya try lah


Created on : 31-10-2010

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi Adekmanja




Bahan-bahan ( 3 Orang )

  • Sotong - 1/2 kilo (dipotong bulat/memanjang)
  • Daun Kari - 2 pelepah
  • Bawang besar - 1 biji (dihiris)
  • Cili Padi - 7 biji (dihiris bulat2)
  • Halia - 1 inci (hiris memanjang)
  • Sos Tiram - 2 sudu
  • Sos Cili - 5 sudu
  • Minyak Masak
  • Garam & serbuk Perasa

Cara-cara

  1. Tumis kan bawang besar bersama daun kari sampai naik bau
  2. Masukkan cili padi dan halia, tumis sebentar jgn layu sangat
  3. Masukkan sotong yang sudah di basuh, masak sebentar
  4. Masukkan Sos Tomato & Sos Cili seterusnya tambahkan garam & serbuk perasa secukup rasa ...
  5. Siap! Utk hidangan, kalau ade menu dah x perlu pelbagai hidangan lain dah ..

Tag

seafood

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (8)

31-10-2010, lovebake komen :

sengnye!nk try la..cm best je..hehe..


31-10-2010, Adekmanja komen :

yup lovebake .... wajib try, kalau x rugi .... hihihi


31-10-2010, Adekmanja komen :

Oooppp! sory ye kengkawan, dalam cara2 memasak tu bkn sos tomato yer, tp sos tiram.... hrp maklum...


04-11-2010, aini_legacy61 komen :

dah cuba..sedap...


04-11-2010, aini_legacy61 komen :

dah cuba..sedap...


09-11-2010, ctmarzz komen :

wo/mcm best.nti org nk try la


05-03-2011, cuba resepi komen :

nak try lh...bhn sume dh ade....so.....masak...


12-10-2013, semanjuti komen :

sedap... nak lagi.


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd