Google+

oleh: mysha Potato pancake

No picture

resipi paling senang untuk dimasak dan enak dimakan bersama sambal ikan bilis ataupun kari.


Created on : 26-02-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi mysha




Bahan-bahan ( 4 orang )

  • 4 biji kentang (yang direbus dan dilecek)
  • tepung gandum
  • 1 biji telur
  • 1 camca serbuk penaik
  • 1/2 cawan susu cair
  • sedikit garam
  • sedikit air

Cara-cara

  1. pukul telur, susu dan garam. masukkan kentang.
  2. campurkan tepung dan sebuk penaik. kacau sehingga sebati dan jangan terlalu cair atau pekat. agak-agaklah sendiri.
  3. panaskan kuali leper kemudian sapu dgn sedikit minyak. Tuangkan sedikit bancuhan tadi dalam satu senduk. Biarkan sehingga masak dan terbalikkan.

Tag










Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (5)

10-03-2007, ivyana21 komen :

napa resipi nie nampak tergantung?? lepas tu nak steam ker? nak goreng ker? nak masuk oven ker? pun tak tau!!!


11-03-2007, mysha komen :

ops sory. masa tgh buat tu pc rosak plak. ni baru je btulkan. dan saya dah tambah pada cara-cara memasak tu


18-03-2007, NanaSham komen :

hai mysha nana nak tanya sikitlah tepung gandumnya berapa bnyk? baru nana nac cuba utk family terpandang plk resipi nie tak cukup sharat leh hehehehe..................


18-03-2007, NanaSham komen :

ops lupa sedikit air tu berapa sikit?


21-03-2007, mysha komen :

tepung tu letaklah agak2 dalam 2 cawan kalau ramai orang nak makan letaklah banyak sikit. air pulak agak2 dalam 1 1/2 cawan macam nak bancuh lempeng. jangan cair sangat dan jangan pekat sangat.


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd