Google+

oleh: AzimahLiyana Biskut Cornflakes Madu

Dsc07530

Resepi yang paling simple! Sesuai untuk raya. (:


Created on : 04-09-2010

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi AzimahLiyana




Bahan-bahan ( 50-60 biji )

  • 4 cawan Cornflakes
    ¼ cawan madu
    ¼ cawan mentega
    Papercup secukupnya
    Sprinkles sebagai hiasan
    Ceri (sebagai hiasan - ikut suka)

Cara-cara

  1. Cairkan mentega dan madu dengan api yang kecil. Kacau hingga mentega cair.
  2. Cornflakes dihancurkan sedikit dan dimasukkan dalam mangkuk.
  3. Campuran mentega dan madu dimasukkan ke dalam mangkuk berisi Cornflakes tadi.
  4. Gaul rata hingga semua Cornflakes diselaputi dengan madu.
  5. Sudukan ke dalam papercup dan tabur sprinkles ke atasnya. Letak hirisan ceri jika suka. Susun di loyang dan bakar selama 10-15 minit dengan suhu yang bersesuaian.








Laporan Masakan Bergambar (2)

Dsc05408
27-11-2010
yihaa..ni sy punya biskut cornflakes madu..dbuat raya puasa yg lepas,mmg sedap lah..tp,ni guna butter yg dlm tin tu..sdap..hihi
Laporan oleh: Lwanria
Cornflakes
14-09-2011
meme senang nk wat sedap pun sedap smpi org bkn melayu pun suka makan hihihi tq utk resepi nih...buat time ry hr tuh ;)
Laporan oleh: ciksyue

Komen (12)

06-09-2010, mimieda komen :

dh wat smlm..mmg sempoi..wat 4 kali ganda dr resepi dpt 3 balang..sekejap je dh siap..tq azimahliyana


30-01-2011, mimie813 komen :

nak cuba wat la...boring la cuti2 nie...tp klu nk letak badam cincang pun ok kan....


26-02-2011, arezyra komen :

nk bwt jgak... xde keje


17-07-2011, mama zainmifi komen :

Mekasih azimah. Saya selalu gak buat kuih ni tp main bantai je, tak de sukatan. Ni dah ada sukatan, senang sikit nak buat.


31-07-2011, melissasoprie komen :

nak try tok raya:)


03-08-2011, hanan87 komen :

klu xde madu,blh ganti dgn pe2 x


04-08-2011, Rafee_Ziera komen :

biskut paling senang nk wat.. tp saya x pernah ikut sukatan pn... thnks azimah


24-08-2011, teeqah komen :

nampak lazat..


24-08-2011, wawa owaa komen :

simple dan sedap :D


24-08-2011, Tiemusa komen :

mmg sedap n rangup....my kids sangat menyukainya..tqvm for the recipe..!


27-08-2011, anisa junaidi komen :

slame ni sy thu mkn je.. n today, baru nk try buat.. hope my mom love it! (:


28-08-2011, ShaiAkmar komen :

Yea..arini nk try, klu jade bole post pic :)


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu