Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com

Resepi BISKUT NESTUM RANGUP

 Submitted By On 28 August, 2010
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

biskut tanpa telur, saja nak kongsikan resepi mudah, rangup & kurang manis, resepi asal dari mjlh SDK terbaru

Ingredients
  • 375 gm mentega
  • 250 gm gula perang..sub.kan ngan gula pasir leh gak tp kena krgkn
  • 400 gm tepung gandum
  • 225 gm nestum
  • 1/2 sudu teh serbuk penaik
  • coklat masakan...utk hiasan je....tak letak pon takpela..
  • Ceri dipotong kecil2..saya saje tambah ni
  • paper cup secukupnya
Instructions
  1. Pukul mentega & gula perang hingga kembang.

  2. Masukkan tpg gandum, nestum & serbuk penaik. Gaul sebati hingga jd doh...(doh akan jd berderai mcm serbuk gitu)

  3. Bentukkan..saya kepal2 boh dlm paper cup je, letak ceri yg dipotong2 atas tu..tekan2 skt bg padat

  4. Bakar api sederhana lbh krg 15 minit @ dah kuning2 skt kat atas dia dah masak ler tuh...sejukkan sebelum di hias

  5. Untuk hiasan : Double boilkan coklat masakan, paipkan atas biskut..(saya boh dalam plastik, gunting buat lubang kecik & paipkan...tk boh pon takperla, ikut suka lah yea..

  6. Simpan dalam bekas kedap udara..biskut ni rangup & kurang manis, resepi asalnya dibentukkan ikut suka..selamat mencuba

  7. Saya buat separuh adunan & dapat lebih kurang 170 biji biskut

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All
Comments