Google+

oleh: rohaya1710 kek ala kampung

Kek_004

rasa kek dulu2..zaman kita bebudak dulu, kalau raya mesti mak buat kek polos ni...sesekali rasa kek cara lama best jugak...mengimbau memori raya masa kanak2 dulu!


Created on : 25-08-2010

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi rohaya1710




Bahan-bahan ( 1 biji kek )

  • 6 biji telur
  • 1 1/2 cawan gula (resepi asal 2 cwn tapi manis sgt)
  • 2 cawan planta (jgn guna butter, hilang rasa 'kampung' nya)
  • 3 cawan tepung naik sendiri/tepung kek jenama MFM
  • 1 sk esen vanilla

Cara-cara

  1. pukul planta dan telur hingga kembang
  2. masukkan telur dan esen vanilla dan pukul lg
  3. masukkan tepung dan kaup balikkan hingga sebati, masukkan dlm acuan dan bakar lebih kurang 45 minit - 1 jam, hingga masak

Tag

kek









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (7)

26-08-2010, azahfadzli komen :

Teringat zaman saya menolong mak buat kek ni dulu. Lepas ni kena buat balik..dah lama ditinggalkan.


26-08-2010, rohaya1710 komen :

bila dah teringat tu memang kena buat le azah.. :)


26-08-2010, rohaya1710 komen :

bila dah teringat tu memang kena buat le azah.. :)


27-08-2010, miazahira komen :

salam rohaya1710 nak tgklah kek tu dipotong camne rupanya macam kek butter ke tq


29-08-2010, rohaya1710 komen :

alamak miazahira... kek dah abis kena ngap dgn anak2..hehehe... lenkali kalau sy buat sy uoload gambar kek yg dah dipotong ek


08-04-2011, qisst komen :

mcm syok jer dgr memori terindah tu ye..tp nak tanya la cara kaup balik tu cmner???


08-04-2011, karambit komen :

ok la fikiran kimia,,,,,


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd