Google+

oleh: ijapian Puding Roti Mudah

Pic_0008

Simple dan mudah aje


Created on : 13-02-2010

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi ijapian




Bahan-bahan ( 4 orang makan )

  • 5 atau 6 keping roti Wholemeal
  • 1 tn susu krimer sejat - Carnation atau F & N
  • 2 sudu teh gula pasir - blh tambah sekiranye suka manis
  • sedikit majerin - utk disapu pd roti & loyang pembakar
  • 1/2 cawan kismis atau buah2an cumpur

Cara-cara

  1. Bhgn tepi roti Wholemeal yang warna coklat tu dipotong dgn menggunakan gunting. Kemudian roti yg bersih td dipotong 4.
  2. Susu & gula dimasukkan ke dlm periuk & dikacau di atas api sehingga gula larut. Pastikan jgn smpi susu hangit.
  3. Loyang pembakar disapukan dgn marjerin supaya tidak melekat.
  4. Susun roti yg dipotong 4 td di dlm loyang pembakar menutupi bhgn bawah loyang.
  5. Kemudian tuangkan susu tadi di atas roti & taburkan kismis atau buah2an campur.
  6. Ulang semula proses di atas sehingga semua roti, susu & kismis atau buah2an campur habis.
  7. Bhgn tepi roti tadi, dipotong kecil2 dan ditaburkan di atas puding tadi. Bila sudah masak, bhgn ini akan menjd ranggup sedikit. Klu ada lg kismis atau buah2an campur, taburkan aje.
  8. Masukkan loyang ke dalm oven & bakar sehingga masak.
  9. Sedap dimakan semasa panas2...bersama ahli keluarga & air koko radix / kopi radix....nyum3x
  10. Slmt mencuba....

Tag

puding roti









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (16)

14-02-2010, YoN_NoSe komen :

blh jadi ke tanpa memakai telur??? biasa sy bt mst pakai telur


15-02-2010, aisya maisara komen :

nmpak cam best nk try wat la...aisya mmg suka puding yg x da telur ni...nk bkar 2 bp lame ye??


15-02-2010, ijapian komen :

buat yon_nose...sy X brp suka pakai telur..walaupun ltk esen vanilla ttp ada bau hanyir...alhamdulillah ok aje...makan still sedap...nanti cuba dulu, baru tau....


15-02-2010, ijapian komen :

buat aisya maisara....utk bakar tu dia ikut oven yg digunakan...sy bakar menggunakan oven kecik so sybakar puding ni smpi bahagian atas puding (tepi roti) tu nampak garing sedikit & dah X de susu yg cair...kira dah masak lah...hehehe.....


15-02-2010, ijapian komen :

buat joe labi...tq coz tgk resepi sy ni...


15-02-2010, zsa_zsa komen :

nak tnya,, brapa panas oven awak tu.. n brapa lama.. (anggaran), oven kena panaskan dulu tak..?? biasa la sya ni tak ahlil masakkk.. hehehe. tq


15-02-2010, ijapian komen :

buat zsa_zsa...sy guna electric oven yg kecik tu..so kepanasan yg sy gunakan 200...so sy masak dlm 20-25 minit...X pe, biasalah..sy pun baru bljr jg...


15-02-2010, Mami hakim komen :

I'm doing it right now. Lps ni antar komen. Gambar kalau ingatlah hehe..


15-02-2010, Mami hakim komen :

I'm doing it right now. Lps ni antar komen. Gambar kalau ingatlah hehe..


15-02-2010, ijapian komen :

buat mami hakim....tq coz m'cuba resepi ini...nanti anto komen ye....


15-02-2010, Mami hakim komen :

Sedap! Nice! Mkn utk mlm ni dan simpan ckit utk breakfast esok. Sori, tak sempat amik gambo hehe..


15-02-2010, ijapian komen :

buat mami hakim..tq..X rugi m'cuba kan..pg esk blh pnskan sekejap untuk bagi tepi roti tu ranggup lg...hahaha..


08-04-2010, reen92 komen :

askum ingt nak buatla esk..xpernh pun rase puding roti xp harap2x jdla wat puding nih..mcm sedap ajer..


29-03-2011, darnish iskandar komen :

sedap..sedap..takdetelur..kolestrol pon krg


05-05-2011, anjung raudhah komen :

salam..hrmm simple n praktikal...nmpk sedap...nk cubalah..insyaallah...


27-08-2012, fazdlymislan komen :

Hi, dah try. Sedap. Yeay. Nak upload pic kat sini, tapi x pandai nak upload. Tehee... Thanks. ^__^


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu