Google+

oleh: nadiaejat Daging Burger Goreng

No picture

Khas utk my student friends in India. Kalau xstudent pn sodap jugak bile xselera makan lauk mcm2..budak2 pn maybe suke gak.


Created on : 21-12-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi nadiaejat




Bahan-bahan ( 2 orang mkn )

  • 3 keping burger dipotong 6
  • 1 biji bawang dihiris tebal
  • 3 ulas bawang putih dihiris nipis
  • maggi seasoning (xde pn xpe)
  • Kicap manis
  • Sos tomato
  • Sos cili
  • minyak

Cara-cara

  1. Tuangkan sedikit sahaja minyak di atas kuali setakat nak basahkan je coz nanti daging tu keluar minyak byk.
  2. Bile kuali dah panas, masukkan daging burger td. After 2-3 minit baru msk bawang n gorengla sampai daging tu garing. Kalau suke bawang layu, gorengla sampai bawang garing tapi kalau xsuke, goreng bawang tu kejap jela.
  3. Kemudian, mulekanla keje2 melebur. Masukla seasoning beberapa titik pastu kicap, sos tomato n sos cili. Memang lauk ni akan xberkuah, just daging tu basah2 jek. Minyak pn byk..
  4. So, if nak masuk dalam mangkuk nanti, just angkatla daging2 tu n masukkan. Janganla tuang terus dgn minyak k.. Itu sahaja.. Selamat mkn..

Tag

daging








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (1)

18-12-2010, ijat_ana93@yahoo.com komen :

sya bru abis spm.. sya nk bka kdai bger. tapi blom ada pnglman lg buat brger nii... bleh tlong ajar x??


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu