Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com
Daging Burger Goreng

Resepi Daging Burger Goreng

 Submitted By On 21 December, 2009
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

Khas utk my student friends in India. Kalau xstudent pn sodap jugak bile xselera makan lauk mcm2..budak2 pn maybe suke gak.

Ingredients
  • 3 keping burger dipotong 6
  • 1 biji bawang dihiris tebal
  • 3 ulas bawang putih dihiris nipis
  • maggi seasoning (xde pn xpe)
  • Kicap manis
  • Sos tomato
  • Sos cili
  • minyak
Instructions
  1. Tuangkan sedikit sahaja minyak di atas kuali setakat nak basahkan je coz nanti daging tu keluar minyak byk.

  2. Bile kuali dah panas, masukkan daging burger td. After 2-3 minit baru msk bawang n gorengla sampai daging tu garing. Kalau suke bawang layu, gorengla sampai bawang garing tapi kalau xsuke, goreng bawang tu kejap jela.

  3. Kemudian, mulekanla keje2 melebur. Masukla seasoning beberapa titik pastu kicap, sos tomato n sos cili. Memang lauk ni akan xberkuah, just daging tu basah2 jek. Minyak pn byk..

  4. So, if nak masuk dalam mangkuk nanti, just angkatla daging2 tu n masukkan. Janganla tuang terus dgn minyak k.. Itu sahaja.. Selamat mkn..

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All
Comments