Resepi Kek Butter Sedap

 Dihantar Oleh Pada 10 December, 2008
Kategori: 
Masakan: 
Masa penyediaan: 
Hidangan: sebiji
Description

simple je. sesuai utk org yg baru nak blaja buat kek. resipi dpd ibu... pasti akan jd kegemaran org tersayang. ^_- (yg dlm gmba ni, dh diubahsuai skit. tmbah pewarna)

Share:
Bahan-bahan
  • 2 cawan gula halus
  • 2 X 250g butter
  • 6 biji telur ayam sederhana besar
  • 2 camca teh esen vanila
  • 2 cawan tepung naik sendiri
  • 1/2 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan susu pekat manis
Cara-cara
  1. Mula-mula, masukkan gula n butter ke dalam mangkuk adunan n gaul sampai sebati.

  2. Then, masukkan sebiji telur n gaul sampai telur kembang. Bila dah kembang, msuk lagi sebiji. Ulang proses ni sampai semua telur berjaya dimasukkan.

  3. Tambah esen vanila n gaul lagi.

  4. Masukkan pula tepung naik sendiri n gaul.

  5. Then masukkan tepung gandum, gaul lagi smpai rata.

  6. Last but not least, masukkan susu pekat manis. gaul sikit lagi, then boleh la masukkan adunan dalam loyang. (P/s: jangan lupa sapu loyang dengan butter dulu supaya kek tak melekat pada loyang =)

  7. Bakar dalam oven pada suhu 130 djh celcius slama sejam atau sehingga masak. (kalau nak tgk dh masak ke blum, cucuk tgh2 kek dgn hujung garfu. kalau takde kesan adunan terlekat kat kek, dah masak la tu ^_^)

  8. ha... senang je kan? slamat mencuba!!! ^_^

Tags 
  •   kek
  • Resipi Anda Boleh LikeLihat Semua