Resepi Puding Roti

 Dihantar Oleh Pada 22 July, 2008
Kategori: 
Masa penyediaan: 
Hidangan: sekeluarga (4-6 orang)
Description

sesuai utk semua majlis.

Share:
Bahan-bahan
  • 7 keping roti (sebaiknya roti gardenia)
  • 1 tin susu cair carnation @ yg sewaktu dgnnya
  • 3/4 tin susu pekat manis
  • 3 biji telur
  • 3 sudu besar tepung jagung
  • 3 sudu besar tepung kastard
  • *semua bahan-bahan diatas di blend*
  • *semua bahan-bahan di bawah di masak sehingga hancur*
  • 1 paket besar agar-agar strip (37.5 gram) *seeloknya direndam dulu*
  • 7 gelas air
  • 1 1/2 cawan gula pasir
  • pewarna merah dan hijau @ ikut suka la nak warna apa..
Cara-cara
  1. masak agar-agar strip bersama gula dgn 7 gelas air sehingga hancur.

  2. blend kan semua bahan2 utk di blend tu hingga sebati, bila agar2 dan gula dah hancur masukkan bhn2 yg di blend ke dlm periuk.

  3. masak hingga mendidih.. tapi!! kena sentiasa kacau supaya tak hangus kat bawah dia...

  4. bila dah masak, bahagikan kepada 3 bhgn.. buh la warna merah 1 bhgn, hijau 1 bhgn.. @ ikut la nk buh warna apa2..

  5. letakkan satu senduk setiap warna di dalam loyang @ bekas berselang seli sehingga habis semuanya.

  6. sejukkan sebelum disimpan di dalam fridge..

  7. puding ni cepat keras.. mmg senang dan masa penyediaan pun singkat.