Resepi Cekodok Pisang Rangup

 Dihantar Oleh Pada 02 August, 2011
Kategori: 
Masa penyediaan: 
Hidangan: 5 orang (atau 2org yg kuat melantok)
Description

kalau ada pisang yg dah lebu tu.. elok la buat cekodoq. minum dengan air teh O pun sedap

Share:
Bahan-bahan
  • 5 biji pisang abu (apa2 pisang pun bole)
  • 3 cawan tepung gandum
  • 1 biji telur
  • 4 sudu gula / madu (adjust ikut citarasa)
  • 1/4 sudu kecil, garam
  • 1 sudu kecil vanilla essence (kalau x de tak yah letak)
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • 2 cawan air suam (yg ni adjust ikut kesesuaian)
  • 2 cawan minyak utk menggoreng
Cara-cara
  1. lenyek2 kan pisang, dan campur semua bahan di atas. Gaul hingga sebati. Rasa dulu kalau2 nak adjust gula/garam/pisang/ tepung. Kalau suka ada rasa pisang, jgn lenyek hancur sgt.

    open-uri20151010-29872-tt8bkt
  2. Panaskan minyak dan goreng lah cekodoq pisang anda

Komen