Daging Burger Goreng

Resepi Daging Burger Goreng

 Dihantar Oleh Pada 21 December, 2009
Kategori: 
Masakan: 
Masa penyediaan: 
Hidangan: 2 orang mkn
Description

Khas utk my student friends in India. Kalau xstudent pn sodap jugak bile xselera makan lauk mcm2..budak2 pn maybe suke gak.

Share:
Bahan-bahan
  • 3 keping burger dipotong 6
  • 1 biji bawang dihiris tebal
  • 3 ulas bawang putih dihiris nipis
  • maggi seasoning (xde pn xpe)
  • Kicap manis
  • Sos tomato
  • Sos cili
  • minyak
Cara-cara
  1. Tuangkan sedikit sahaja minyak di atas kuali setakat nak basahkan je coz nanti daging tu keluar minyak byk.

  2. Bile kuali dah panas, masukkan daging burger td. After 2-3 minit baru msk bawang n gorengla sampai daging tu garing. Kalau suke bawang layu, gorengla sampai bawang garing tapi kalau xsuke, goreng bawang tu kejap jela.

  3. Kemudian, mulekanla keje2 melebur. Masukla seasoning beberapa titik pastu kicap, sos tomato n sos cili. Memang lauk ni akan xberkuah, just daging tu basah2 jek. Minyak pn byk..

  4. So, if nak masuk dalam mangkuk nanti, just angkatla daging2 tu n masukkan. Janganla tuang terus dgn minyak k.. Itu sahaja.. Selamat mkn..

Laporan MasakanLihat Semua (0)
Resipi Anda Boleh LikeLihat Semua